Üdvözöli honlapján a EP Trade Hungary Kft.!
A www.mysticdaybekescsaba.hu honlapot az EP Trade Hungary Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság üzemelteti, amely weboldalt ékszerek értékesítése érdekében hozta létre.
Szállító adatai:
Név: EP Trade Hungary Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (Rövidített elnevezése: EP Trade Hungary Kft.)
Székhely: 5600 Békéscsaba, Kölcsey utca 17.
Levelezési cím: 5600 Békéscsaba, Kölcsey utca 17.
Nyilvántartásba vevő bíróság: Gyulai Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszáma: 04-09-013776
Adószám: 25571659-2-04
Statisztikai számjel:
Képviseli: Szlopóczki Dóra tulajdonos
Telefonszám: 0620/381-5154
E-mail cím: mysticdaybekescsaba@gmail.com
Bankszámlaszám: 11733003-27319064-00000000
Szállító: a Polgári Törvénykönyvben meghatározott Szállító; azaz jelen esetben a EP Trade Hungary Kft.
Szerződés: Szállító és Vevő között a honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés.
Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: olyan vevői szerződés, amely nem minősül termék adásvételére irányuló szerződésnek.
Honlap: www.mysticdaybekescsaba.hu weboldal, amely távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek minősül.
Távollévők között kötött szerződés: olyan vevői szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz.
Termék: ingó dolog, kivéve a végrehajtási eljárás vagy más hatósági intézkedés folytán eladott dolog.
Üzlethelyiség:
a) bármely ingatlan, ahol Szállító a tevékenységét állandó jelleggel folytatja,
b) bármely ingó dolog, ahol Szállító a tevékenységét szokásos jelleggel folytatja.
Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés: olyan Vevői szerződés,
a) amelyet a szerződő felek egyidejű fizikai jelenléte mellett Szállító üzlethelyiségétől eltérő helyen kötöttek meg;
b) amelyre vonatkozóan Vevő tett ajánlatot Szállítónak az a) pontban meghatározott körülmények között;
c) amelyet Szállító üzlethelyiségében vagy távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával közvetlenül azt követően kötöttek meg, hogy Szállító – a felek egyidejű fizikai jelenléte mellett – személyesen és egyénileg kapcsolatba lépett Vevővel Szállító üzlethelyiségétől eltérő helyen; vagy
d) amelyet Szállító által szervezett olyan út során kötöttek meg, amelynek célja a termékek vagy szolgáltatások Vevő számára történő értékesítése vagy népszerűsítése.
Jelen ÁSZF hatálya a Szállító által üzemeltetett www.mysticdaybekescsaba.hu weboldalon történő termékmegrendeléssel létrejövő jogviszonyokra terjed ki. Az ÁSZF folyamatosan elérhető a www.mysticdaybekescsaba.hu/aszf oldalon. Jelen ÁSZF a Szállító szolgáltatásainak körébe tartozó valamennyi szerződéses jogviszony tekintetében meghatározza a felek jogait és kötelezettségeit.
Az ÁSZF hatálya valamennyi Vevőre kiterjed. A jelen ÁSZF rendelkezései kötelezik, illetőleg jogosítják a Szállítót és a Vevőt, azok minden képviselőjét, jogutódját vagy engedményezettjét. Szállító jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani.
A Szállító fenntartja a jogot, hogy a www.mysticdaybekescsaba.hu weboldalon közzétett tartalmat bármikor módosítsa, vagy hozzáférhetőségét megszüntesse. Szállító nem vállal felelősséget a weboldalon megjelenő esetleges elírásokért, hibás adatmegjelenítésekért.
A Szállító fenntart magának minden jogot a www.mysticdaybekescsaba.hu weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak tekintetében. A www.mysticdaybekescsaba.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szállító írásos hozzájárulása nélkül tilos.
A www.mysticdaybekescsaba.hu weboldal csak saját felelősségre használható, a Vevő a regisztrációt követően felelős a Vevő neve alatt megosztott tartalomért, adatokért. Valamennyi aktivitásért, amely a Vevői név alatt történik, a Vevő a felelős.
A Szállító nem vállal felelősséget az ellenőrzési körén kívül álló okok miatt bekövetkező üzemzavarból, illetőleg leállásából eredő esetleges károkért. Vevő tudomásul veszi, hogy amennyiben az ÁSZF, illetőleg a hatályos jogszabályi rendelkezése megszegésével Szállítónak kárt okoz, köteles azt megtéríteni.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozó rendelkezései az irányadóak.
Vevő tudomásul veszi, hogy a www.mysticdaybekescsaba.hu weboldal használata közben Szállító a hatályos jogszabályok által megengedett módon naplózza a webes tevékenységeket. Vevő tudomásul veszi, hogy a www.mysticdaybekescsaba.hu weboldalon tett látogatások során egy vagy több cookie-t (süti) küld a Szállító a Vevő számítógépére, amelynek révén annak böngészője egyedileg azonosítható lesz. A sütik alkalmazásáról, valamint arról, hogy ezeket hogyan tudja Ön letiltani, bővebben süti tájékoztatónkban olvashat. A letiltás előtt vegye figyelembe, hogy az oldal funkcióinak működése ezek nélkül sérülhet.
A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai:
a) A vásárolt áruk tulajdonságait és jellemzőit Vevő a konkrét árucikk adatlapján találja meg.
b) A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár. A feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek. Az esetleges elírásokból, programhibákból eredő károkért a Szállító nem vállal felelősséget.
A felek között létrejött szerződés nyelve magyar.
A szerződéskötéshez szükséges, egymásra épülő technikai lépéseket a rendszer automatikusan kínálja fel Vevőnek. A folyamatot Vevő a megrendelés elküldéséig bármikor megszakíthatja. A megrendelés elküldését megelőzően lehetőség van a bevitt adatok ellenőrzésére és az esetleges adatbeviteli hibák javítására.
A szerződés akkor jön létre, amikor a megrendelés Szállító általi visszaigazolása Vevőhöz hozzáférhetően megérkezik. Amennyiben ez a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül sem érkezik meg, mind Szállító, mind pedig Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól.
Előfordulhat, hogy a Vevő által kiválasztott termék Szállító üzletében nem elérhető. A rendelések várható szállítási határidejét vagy azt, hogy a termék Szállító üzletben elérhető, minden megrendelés esetén Szállító megjelöli a visszaigazoláskor. A raktárkészlet függvényében alakul tehát a tényleges teljesítési idő, azonban erről Vevő elektronikus visszaigazolás során tájékoztatást kap és jelezheti, hogy az számára elfogadható-e ez. Amennyiben Vevő nem tudja elfogadni a szállítási határidőt, úgy a szerződés nem jön létre, és Vevőt fizetési kötelezettség, Szállítót pedig szállítási kötelezettség nem terheli.
Előfordulhat, hogy a Szállító honlapján szereplő egyes termékek nem elérhetőek. Erre tekintettel Szállító fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében. Részben történő teljesítés kizárólag a Vevővel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg az Vevő részére 15 munkanapon belül.
Előfordulhat, hogy hibás ár szerepel a honlapon. Hibás árnak minősül különösen a termék közismert, a piacon elérhető, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba vagy elgépelés miatt megjelenő hibás ár. Hibás ár esetén a megrendelést a hibás áron Szállítónak nem áll módjában elfogadni, és nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés közöttük. Amennyiben Vevő hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer azt automatikusan visszaigazolja, ez azonban Szállító részéről nem minősül az ajánlat elfogadásának. Hibás áron történő Vevő általi ajánlattétel (megrendelés) esetén az ajánlattétel a Szállító munkatársa által küldött elektronikus – nem automata – visszaigazolás vagy telefonos egyeztetés során a Szállító munkatársa felhívja Vevő figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. Vevő a hibás ár helyett az Szállító által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a felek között.
6.1. Készpénzes fizetés személyes átvétel esetén
Készpénzes fizetésre személyes átvétel esetén van mód.
6.2. Készpénzes fizetés utánvét esetén
Készpénzes fizetésre házhozszállítás esetén is van mód. Ebben az esetben a megrendelt termék vételárát, illetőleg a szállítási költséget a futárnak kell kifizetnie a termék átvételekor.
6.3. Banki előre utalás esetén
Ha már visszaigazoltuk az Ön megrendelését, akkor a visszaigazoló e-mailben megtalálja a bankszámlaszámunkat és a megrendelésszámot, amelyre hivatkozni kell az átutalás megjegyzés / közlemény rovatában. Amennyiben az átutalt összeget jóváírják a bankszámlánkon, akkor azt követen adjuk át a futárszolgálatnak a terméket. (bankszámlaszámunkat az üzemeltetői adatok között is megtalálja) A banki előre utalás fizetési mód díjmentes.
6.4. Online bankkártyás fizetés esetén
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Személyes átvételt esetén Vevő a megrendelt terméket a 5600 Békéscsaba, Andrássy út 29-33. szám alatt lévő üzletben veheti át
Szállítási idő 1-4 munkanap.
A szállítási határidő tájékoztató jellegű. Jelen ÁSZF elfogadásával Vevő tudomásul veszi, hogy a megadott szállítási idő túllépése miatt Szállító a kártérítési felelősségét kifejezetten kizárja. A termékre vonatkozó kárfelelősség és kockázat Vevőre akkor száll át, amikor Vevő a www.mysticdaybekescsaba.hu portálon megrendelt terméket átvette.
Szállító a termék átvételével megbízott személyt Vevő e feladatra kijelölt olyan képviselőjének tekinti, aki a termék átvételén túl, az átadás-átvétellel kapcsolatos jognyilatkozatok megtételére is jogosult.
Szállító felhívja Vevők figyelmét arra, hogy a csomagot személyes átvételkor, illetőleg házhozszállításkor a futár előtt vizsgálja meg, és a csomagolás sérülésének észlelése estén kérje a futártól jegyzőkönyv felvételét. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szállítónak nem áll módjában elfogadni. Amennyiben az átadás-átvételkor Vevő nem élt kifogással, a számlán szereplő tételek hiánytalanul átadottnak tekintendők.
Vevő az átadás-átvételt követően kizárólag a szemrevételezéssel nem észlelhető hibák (rejtett hiba) miatt élhet minőségi kifogással a termékre vonatkozó kötelező jótállási – illetőleg szavatossági időn belül.
A szállított termék rendeltetésszerű használatát nem akadályozó, nem jelentős hiány esetén Vevő nem jogosult a termék átvételét, illetőleg ugyanezen az alapon a termék árának kifizetését megtagadni.
Szállító felhívja Vevő figyelmét arra, hogy a visszaküldött termékekről minden esetben fénykép és/vagy videó dokumentációt készítünk a visszaküldéskori állapot igazolása céljából.
Amennyiben a termék cseréje, illetőleg a vételár visszafizetésére kerül sor, azt Szállító feltétlenül jelezi e-mailben, és tájékoztatja Vevőt a teendőkről, információkról. A vásárlás során előforduló hibák, félreértések reklamációhoz vezethetnek. Szállító az ÁSZF-ben leírtaknak megfelelően jár el minden reklamáció kezelése esetén. Szállító minden beérkezett véleményre reagál, és minden általa, illetőleg szállítója által elkövetett hiba esetén a legnagyobb rugalmassággal, Vevők érdekeit szem előtt tartva jár el.
11.1. Panaszügyintézés
Vevő a termékkel vagy Szállító tevékenységével kapcsolatos vevői kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Személyesen: 5600 Békéscsaba, Andrássy út 29-33.
Postai úton: 5600 Békéscsaba, Andrássy út 29-33.
E-mail útján: info@mysticdaybekescsaba.hu
Szállító törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálása nem lehetséges, akkor Szállító a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát Vevőnek átadja vagy megküldi e-mailben. Szállító jegyzőkönyvet vesz fel Vevő bejelentett igényéről, és átvételi elismervénnyel igazoltan veszi át a terméket garanciális probléma esetén.
11.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben Vevő és Szállító között esetlegesen fennálló jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vevő számára:
Bírósági eljárás: Vevő jogosult követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Szállító adatkezelőként tiszteletben tartja mindazon személyek magánszféráját, akik számára személyes adatot adnak át, és elkötelezett ezek védelmében.
A www.mysticdaybekescsaba.hu weboldalon történő regisztrációkor megadott adatok a többi Vevő számára nem hozzáférhetőek.
Személyes adatai kezeléséről bővebb információt adatkezelési tájékoztatónkban (link ide) talál.
Szállító fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az internetes reklámfelületeire.
Jogainak megsértése esetén a Szállító a Vevővel szemben követelheti a jogsértés megtörténtének bírósági megállapítását; követelheti a jogsértés vagy az azzal közvetlenül fenyegető cselekmények abbahagyását és a jogsértő eltiltását a további jogsértéstől; követelheti, hogy a jogsértő – nyilatkozattal vagy más megfelelő módon – adjon elégtételt, és hogy szükség esetén a jogsértő részéről és költségén az elégtételnek megfelelő nyilvánosságot biztosítsanak; követelheti, hogy a jogsértő szolgáltasson adatot a jogsértéssel érintett dolgok vagy szolgáltatások előállításában, forgalmazásában, illetve teljesítésében résztvevőkről, a jogsértő felhasználásra kialakított üzleti kapcsolatokról; követelheti a jogsértéssel elért gazdagodás visszatérítését; követelheti a sérelmes helyzet megszüntetését, a jogsértést megelőző állapot helyreállítását, továbbá a kizárólag vagy elsősorban a jogsértéshez használt eszközök és anyagok, valamint a jogsértéssel előállott dolgok lefoglalását, meghatározott személynek történő átadását, kereskedelmi forgalomból való visszahívását, onnan való végleges kivonását, illetve megsemmisítését. A szerzői jog megsértése esetén a Szállító a polgári jogi felelősség szabályai szerint kártérítést is követelhet.
A jótállás időtartama:
10.000 Ft – 100.000 Ft összegű eladási ár esetén 1 év,
100.001 Ft – 250.000 Ft összegű eladási ár esetén 2 év,
250.001 Ft összegű eladási ártól 3 év.
A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a kijavításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
14.1. Általános szabályok
A jótállás a fogyasztói jogszabályból eredő jogait – így különösen, de nem kizárólagosan a kellék – és termékszavatossági, illetve kártérítési jogait – nem érinti. A jótállási kötelezettségek teljesítése és az azzal kapcsolatos költségek a fogyasztási cikk eladóját terhelik. A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi vissza szolgáltatása. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása, vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsájtásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. Amennyiben a jótállási jegyet a fogyasztó részére nem adják át, a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni akkor is, ha a fogyasztó az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot, nyugtát vagy számlát bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal (például blokkal) érvényesíthetőek. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezésnek a napjával kezdődik, ennek dátumát a jótállás jegyben rögzítették. A jótállási igény érvényesíthetőségének határideje a felek között létrejött szerződés teljesítésétől, vagyis a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadástól vagy az üzembe helyezésének napjával kezdődik és a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásától vagy az üzembe helyezésének napjával kezdődik és a termék árától függően 1,2 vagy 3 évéig tart. A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a vállalkozással közölni. Fogyasztó és vállalkozás között szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó a felelős. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett bármelyik békéltető testületnél eljárást kezdeményezhet.
14.2. Jótállási jogok
A jótállás keretében belül a jótállási igénye alapján a fogyasztó választása szerint: – kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalanul többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállás teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet; – az ellenszolgáltatás (termék ára) arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a vállalkozást a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Ilyenkor a termék vételára visszajár a fogyasztónak. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014.(IV.22.) NGM rendelet szerint.
14.3. Kijavítás, kicserélés szabályai
A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költségeket köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy áttérés egyébként indokolt volt. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fiók telepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltűntetett javító szolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A kijavítás során a termékbe kizárólag új alkatrész építhető be.
14.4. Javítási és csere határidők
a, A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás legkésőbb a 15. napon a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik. Ha a fent megjelölt jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjér nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékét igazoló bizonylaton, nyugtán, számlán feltűntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére vissza téríteni. Ez a szabály az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, motoros vízi járműre nem vonatkozik. Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás kötelező a fogyasztási cikket a 30 napos határidő eredménytelen elteltével követően 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének a megfizetését igazoló bizonylaton, nyugtán, számlán feltűntetett vételárat a 30 napos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
b, Ha a jótállási jegyen rögzített jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk a kivételeket képező eseteken kívül „3-om alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik ugyanazon a helyen – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -,” valamint a fogyasztó a vonatkozó jogszabályok alapján nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni vagy a vállalkozásnak aránytalan többletköltséget okozna a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló nyugtán vagy számlán feltűntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
c, Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk nem használatból eredő meghibásodása vagy a kivételek leírásában nem szereplő esetek miatt meghibásodik a vásárlástól számított 3-om munkanapon belül érvényesíti a csereigényét, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
14.5. Kivételek
A jótállási felelősségvállalás – különösen, de nem kizárólag – az alábbi esetkörökre nem terjed ki:
A tájékoztató készült: A MAGYAR NEMZETI FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG ajánlásával 2022.
Békéscsaba, 2022.05.10.
EP Trade Hungary Kft.
képv.: Szlopóczki Dóra tulajdonos